Kazus Podatkowy 5(16)2020

Szczegóły produktu

Nowości podatkowe

Najnowsze orzecznictwo
  • 9 Czy zobowiązanie do bezpłatnego świadczenia w akcie fundacyjnym stanowi darowiznę na gruncie podatku CIT? – przegląd orzecznictwa
    5,00 PLN
  • 11 Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymywania zaliczek i przedpłat na poczet świadczonych usług turystycznych opodatkowanych według szczególnej procedury VAT-marża

Spór podatkowy
  • 14 Czy zaliczka udokumentowana protokołem jest kosztem uzyskania przychodu w przypadku braku faktury rozliczeniowej?
    Arkadiusz Duda doradca podatkowy
    5,00 PLN
  • 18 Zwolnienie z VAT usług chirurgii plastycznej na podstawie zaleceń psychologa

Temat numeru

Analizy podatkowe
  • 26 O niedoskonałościach podatkowego języka prawniczego cz. II
    5,00 PLN
  • 29 Wyrok dotyczący ulgi na złe długi w sprawie EOL a sytuacja prawna dłużników
    5,00 PLN
  • 32 Gdy nabywamy usługi przynoszące korzyść innej osobie, prawo do odliczenia może być ograniczone Wnioski z wyroku TSUE w sprawie Vos Aannemingen z 1 października 2020 r.
  • 34 Darowizna może mieć charakter ekwiwaletnty dla potrzeb CIT
    5,00 PLN
  • 36 Refakturowanie usług i świadczenia złożone a kody GTU w nowym pliku JPK_VDEK
  • 39 Odliczenie VAT od faktur wystawionych przez niezarejestrowanego podatnika
    Joanna Przyjemska certyfikowana księgowa

Ceny transferowe
  • 41 Kiedy usługi wewnątrzgrupowe można zaliczyć do usług o niskiej wartości dodanej – warunki korzystania z „bezpiecznych przystani”
  • 44 Analiza cen transferowych – studium przypadku

Podatki lokalne
  • 47 Opodatkowanie krytych boisk sportowych

Podatki w branżach
  • 51 Nieodpłatne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników (przychód czy też brak przychodu, zwolnienie podatkowe)

Procedura
  • 57 Zawieszenia terminu przedawnienia przez wszczęcie postępowania karno-skarbowego w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych

Szanowni Państwo,
Jest mi bardzo miło oddać w Państwa ręce kolejny numer „Kazusu Podatkowego”.
Mimo, wydłużenia do końca bieżącego roku, terminu na złożenie informacji o cenach transferowych TPR za rok 2019 to niewątpliwie jest już czas, kiedy należy zastanowić się nad sposobem wypełnienia tego formularza. Dlatego temu właśnie zagadnieniu, poświęcony jest temat numeru. Proponujemy praktyczny artykuł, w którym na przykładach pokazujemy jak prawidłowo należy wypełnić TPR. Gorąco polecam jego lekturę oraz mam nadzieję, że będzie przydatny.
Dla tych z Państwa, którzy zmagają się z trudną tematyką cen transferowych, dodatkowo w rubryce poświęconej temu zagadnieniu, przygotowaliśmy jeszcze dwa interesujące teksty. Oczywiście nie zabrakło nowości podatkowych. Piszemy m.in. o planowanych zmianach w podatkach dochodowych, w tym w podatku u źródła oraz prezentujemy bardzo ciekawy artykuł Adama Bartosiewicza na temat ostatniego wyroku TS UE dotyczącego tzw. ulgi na złe długi.
Jak zwykle nasi autorzy analizują dla Państwa najnowsze wyroki sądów administracyjnych, a w rubryce poświęconej sporom podatkowym, tym razem koszty uzyskania przychodu z zaliczki w przypadku braku faktury końcowej oraz zwolnienie z VAT usług chirurgii plastycznej. Bardzo
ciekawe artykuły, w których jak zawsze staramy się rozwiać nasze i Państwa wątpliwości.
Podobnie jak w poprzednim numerze, mamy zaszczyt gościć na naszych łamach Pana Profesora Bogumiła Brzezińskiego, który w części drugiej artykułu rozprawia się z niedoskonałościami języka prawniczego.
To nie jedyny tekst, który wart jest polecenia. Tym razem proponujemy aż 20 wyjątkowych artykułów, w których znajdziecie Państwo szeroki wachlarz zagadnień podatkowych. Zaczynając od podatku VAT i podatków dochodowych, kończąc na zagadnieniach proceduralnych i podatkach lokalnych.
Oszczędzając Państwa czas staramy się pisać krótko i zwięźle. A biorąc pod uwagę poruszaną tematykę, gwarantuję pozytywne wrażenia podczas lektury, do której serdecznie zapraszam.
Arkadiusz Duda,
Redaktor Naczelny

Czasopismo „Kazus Podatkowy”, stanowi efekt bacznej obserwacji rynku wydawniczego w kontekście oczekiwań szerokiego grona odbiorców zainteresowanych pozyskaniem możliwie kompleksowej, ale i jednocześnie maksymalnie praktycznej wiedzy w zakresie stosowania przepisów podatkowych. W rezultacie „Kazus Podatkowy” to w pełni profesjonalna pozycja w ramach skomplikowanej dziedziny jaką jest prawo podatkowe, która jednakowoż – w przeciwieństwie do innych publikacji dostępnych na rynku – nie jest nakierowana na zawiłe i skomplikowane analizy teoretyczne o znikomym walorze praktycznym.

Najważniejszą, nowatorską cechą wyróżniającą nowe wydawnictwo jest zatem z jednej strony, kompleksowość przekazywanej wiedzy i jej szeroki zakres merytoryczny, a z drugiej strony przyjazna forma możliwie zwięzłych artykułów. Prowadzi to do wyjaśnienia szeregu pojawiających się wątpliwości wynikających z praktycznego stosowania przepisów podatkowych w sposób wyczerpujący, a zarazem przejrzysty i przystępny.

Na szczególną uwagę zasługuje zastosowana w „Kazusie Podatkowym” nieszablonowa formuła konfrontacyjna dotycząca zagadnień podatkowych budzących w danej chwili największe zainteresowanie i kontrowersje, w ramach której dochodzi do dialektycznej prezentacji przeciwstawnych stanowisk w postaci tzw. sporu podatkowego.

Warto również odnotować, że publikacja zawiera omówienie: najnowszych orzeczeń sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości UE, interpretacji Ministra Rozwoju i Finansów, aktualności podatkowych w poszczególnych branżach, oraz planowanych lub wdrażanych zmian w przepisach podatkowych. Komentarze są tworzone przede wszystkim przez cenionych prawników – profesorów, doktorów, radców prawnych, adwokatów, doradców podatkowych, czyli zarówno przedstawicieli nauki, jak i praktyków zajmujących się na co dzień stosowaniem prawa podatkowego. Śmiało można zatem przyjąć, że „Kazus Podatkowy” z całą pewnością jest w pełni użytecznym i funkcjonalnym narzędziem zaspokajającym potrzeby oraz wymogi zawodowe doświadczonych specjalistów, takich jak dyrektorzy finansowi, doradcy podatkowi, księgowi oraz pozostałe osoby profesjonalnie zajmujące się zagadnieniami związanymi ze stosowaniem prawa podatkowego.

Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski

Kazus Podatkowy